الجمعة، 10 أكتوبر، 2008

حكاية اختفاء مليارات الدولارات وافلاس البنوك تذكرني بالواد اللي باع لاصحابة راديو بثلاثون جنية



طبعا العالم والبورصة والبنوك في زعر والامريكان بيقولوا اختفي اتنين تريليون دولار من اموال المعاشات طب ازاي وازاي البنوك في اوربا علي وجة الافلاس والبيع وحتي في اسيا واليابان وطبعا عندنا بس جماعتنا بيخافوا من الفضيحة وتلقي خزوقنا للرقبة علي رآي المثل بس بيخافوا يتكلموا الناس تسحب فلوسها من البنوك اذا امريكا بطلت بنوكها تصرف كاش الا مبالغ عينية بيقولوا عليها بوكيت موني والمصيبة ان مش عارفين الفلوس راحت فين والحكاية دي فكرتني بلغز كان يحيرني وانا تلميذ في ابتدائي والحكاية بتقول ان فية ولد باع راديو لتلاتة اصدقاءة بتلاتين جنية يعني كل واح فيهم (اصدقاءة) دفع عشرة جنية ولما عرف ابوة زعل منة وقال لة حرام الراديو غالي خد رجع لهم خمسة جنية اخد الولد اتنين جنية ورجع لآصدقاءة تلاتة جنية ولما نيجي نحسبها نقول يبقي كدة الواحد دفع تسعة جنية بعد ما الولد رجع التلاتة جنية ليهم اذا تلاتة في تسعة بيساوي سبعة وعشرين ذائد الجنيهين اللي اخدهم بيكون المجموع تسعة وعشرين ناقص جنية فين راح ؟؟؟ ودي حكاية الولد اللي وجعت راسي لما كنت تلميذ في ابتدائي وللان مش عارف بآي طريقة تسرب الجنية المفقود ودي حكاية البنوك بعد جرد سبتمبر تبان الفضايح وفي ايام الجرد يحصل عمليات ارهابية طيب لية في سبتمبر طيب لية مركز التجارة العالمي مكان البنوك والجرد السنوي ويقولوا ارهابيين اخي اح علي رأي وائل عباس دة حتي ابن خرة لادن قال واقسم انة ملوش يد بعد مووع برجين التجارة مباشرة ولما لقي الموضوع ها يعمل منة بطل قال وجاب خولات محطة الجزيرة عملولوا فلمين هو والمنايك بتوعة وقالوا البطل الشيخ المجاهد ابن القحبة ابن خرة بن لادن كس اخت اللي نفضة اخو شرموطة مطرح ما يكون علي السبن طبعا اة هو السبن دي كلمة اعجمية بس علي راي المثل الشاطر يفهم ما هو السبن ؟

هناك 3 تعليقات:

الشريف / جمال طة يقول...

الى عبدالله بن عبد العزيز ملك السعودية راعى الظلم فى بلدك

كيف تكون خادما للحرمين ؟؟؟؟؟؟؟

وأنت ترعى الظلم والعبودية وأكل حقوق الناس بالباطل فى بلدك

بتطبيق نظام الكفالة المقيت

وهل رب البيت ورسوله والذى تدعى أنك خادما لهما أقروا هذا

سواءا بكتاب الله أو سنة رسوله ؟؟؟؟؟؟

أين أنت يامفتى السعودية ؟؟؟؟؟؟

وأين أنتم ياعلماء المسلمين فى العالم

الاسلامى ؟؟؟؟؟

وأين منظمة العالم ألأسلامى من نظام العبودية فى السعودية

والمسمى بنظام الكفالة المقيت ؟؟؟؟؟؟

والذى هووصمة عار على جبين كل مسلم فى العالم واساءة
للمسلمين وألأسلام

والذى لم نرى مثله فى أى بلدا فى العالم مما تصفونها بالكفر

والتى ترعى حقوق ألأنسان وتحمى حقوق الحيوان ؟؟؟؟؟؟

مدونة / سرقونى الحرامية

غير معرف يقول...

i wasnt silent just little busy
look ya jamal i become to be angery
you had problem with saudia arabia here is not chanel or radio
here we talk about life and our country Egypt
please send coment on our post or i will ignore you then you cant enter my blog anymore
got it ass ehore ?
www.ghareep.blogspot.com

الشريف / جمال طة يقول...

أطالـــب بطـــــرد كــــــــل مــــــن : ـــــ
أولا :ـــ السفــــــير السعـــــــــــــــــودى من مصر
ثانيا :ـــ الغـــــــاء اللجنـــــــــــه المصرية السعـــودية المشتركة
ثالثا :ـــــ منـع السـعودى من دخــــــول بلدى بدون تأشيرة وكفيل لتكون المعاملة بالمثل
رابعا :ــــ طـــــــــرد ألأمير طــــلال بن عبد العزيز من مصــــــــر
خامسا :ــــ طــــــــــرد ألأمير تركـى بن عبد العزيز من مصـــــــر
سادسا : ــــ منع ألأمــير الولـــيد بــــن طــــلال من دخـــــــول مصــــــر
وجميعهم يعلمون بمأساتى فى السعودية والتى دامت على مدى ثلاثة عشر عاما والتى
بدأت من 2/11/1992م وحتى عودتى لبلدى مصر فى 8/5/2005م وعلمهم بكل
ماتعرضت له من ظلم وقهــــــــر وقمــــــــع ولم يحركوا ساكنا لأن المصرى دمه وماله
وان لـــم يكن عرضه مستباح للسعودى فى بلدهم
علآوة على كذب الداخلية والخارجية السعودية فى كتاباتهم للقنصلية المصرية بجده
والذى كشفته وفضحته بالمستندات وفوق كل هـــذا امعانا فى الظلم والقهر تدخل الملك
عبدالله بن عبد العزيز فى القضاء لضياع حقى يوم أن كان وليا للعهــــد
وأخيرا وليس بآخر أتحدى مناظرة علنيـــة مع أى مسئول سعودى رجل دولة أو رجل دين
ممن يتاجرون سواءا بالدين أو بالعلاقات الثنائية بين مصر والسعودية أو العلاقات بين
الشعبين السعودى والمصرى
وهـــــذا رجاءا الى كل من يطلع على هذا البوست نشــــــــره على مدونته وجميع مواقع
المنظمات الدولية لحقوق ألأنسان وكذا جمعيات حماية حقوق الحيوان فى العالم
وذلك لاصابتى نتيجة للظلم والقهر والقمع فى السعودية بمرض السكر ومضاعفاته
ومرض القلب وكذا مرض الضغط وتعرضى لفقد البصر لولا تدخل السفير المصرى
بنقلى الى احدى المستشفيات الخاصة لأننى كأجنبى ممنوعا من العلاج فى السعودية